Kampanjcopy: Wellosophy by Oriflame

När Oriflame introducerade sin holistiska hudvårdsserie Wellosophy hjälpte jag till med lanseringscopyn för sociala medier, kampanjprodukter och spellistor på Spotify.

Self-care mood cards

Oriflame lanserade sin holistiska hudvårdsserie Wellosophy med den globala kampanjen Practice wellopsophy. Create a moodment.

En del av min insats var att sätta ämnen och ta fram engelska texter till de self-care mood cards som var en del av lanseringen.

Genom kategorierna topic, action, fact och boost ska korten fungera som nytänkande diskussionsstartare och inspirera till att enkelt och personligt prata om egenvård och hudvårdsrutiner.

Med korten som hjälp kan deltagarna få till bra samtal kring personlig vård och skapa en helhetssyn på välmående.

Här nedanför ser du exempel på ett kort från varje kategori.

Fler konceptuttag: när egenvård blir till ljuv musik

Spellistor anpassade till din hudvårdrutin? Ja! Som en del av lanseringen av den holistiska hudvården komponerades särskilda spellistor för att komma i rätt stämning vid din hudvårdsrutin: Reach your Happy Place, Balanced Beats, Soundful Relaxation och Face the Energy. Jag gav namn åt spellistorna, skrev introtexterna på Spotify och lanseringscopyn till Instagram.

Next stop: reach your happy place. Tune into ritual self-care and glow with the flow.

Balanced beauty beats in perfect harmony with your skincare routine.

Take the day off: combine your skin ritual and soothing sounds to relax and recharge.

Supercharge your body battery and skincare routine with these tracks.